Spijkermat | infographics, flowcharts, data-visualisation | [Infographic] Consumentenonderzoek: cookies? [Infographic] Research: consumers and cookies
238
single,single-post,postid-238,single-format-standard,ajax_leftright,page_not_loaded,boxed,

BLOG

 
uitgelicht2

[Infographic] Consumentenonderzoek: cookies? [Infographic] Research: consumers and cookies

Er is veel te doen over cookies. Die kleine, onzichtbare bestandjes die websites in het geniep op je computer zetten en dan kunnen zien wat je doet. De Tweede Kamer is er uit: het moet aan banden. Maar in hoeverre is de consument er eigenlijk mee bezig? Dat vroeg online advertentiebureau IMNetworks zich af, dus stuurden ze het gezaghebbende onderzoeksbureau GfK Retail op pad om dat uit te vinden.
Om de uitgebreide onderzoeksresultaten overzichtelijk te presenteren in het IMNetworks relatiemagazine, heeft Spijkermat een spread verzorgd.

Elke vraag die in het onderzoek gesteld is, komt aan bod. Het populairste antwoord wordt onderverdeeld in leeftijd en geslacht. Omdat GfK Retail ook de woonplaats heeft bijgehouden, geven we ook aan hoe de verschillende regio’s in Nederland over cookies denken. Het resultaat: twee overzichtelijke, in het oog springende pagina’s waarin het overgrote deel van de resultaten uit het omvangrijke onderzoek zijn verwerkt.

De groen/zwarte uitvoering was onze suggestie, maar op verzoek hebben we een variant aangeleverd die beter past bij de huisstijl van het bedrijf en het magazine.

There’s a lot of fuzz about cookies in The Netherlands. You know, the sort of cookies that come with most websites, get installed on your computer and spy on your every move. The dutch parliament even proposed a new law, disencouraging the use of (mostly) third party cookies. Nice to have someone looking out for you but the question remains: what does the average Joe know about and think of the cookies on their computer?
That’s exactly what Online advertisement agency IMNetworks wanted to know. So they teamed up with the researchers of GfK Retail to find it out.
For their own quarterly IMNetworks Magazine, they commissioned Spijkermat a spread page to present the results of the research.

Every question asked in the survey is presented in the infographic. The most popular answer is divided by age and sex. And since GfK Retail also made a note about the whereabouts of the interviewees, we’ve included a section of that as well. The result: two eye-catching pages with the majority of the research presented in an orderly fashion.>br />
The green black version seen here was our suggestion, IMNetworks preferred their company-colors. No problemo!

Post a comment